tisdag, november 14, 2006

Temuggar

Jag skrev ju om tevärmare för ungefär en månad sen så jag tänkte att jag skulle följa upp de nu med lite snygga muggar =)
Eller ja.... Dedär med muggar tycker jag är en lite svår sak. Oftast så blir min favoritmugg en gammal en som har stått längst bak i ett skåp i några år och glömts bort. Självklart är den helt udda och passar inte in någonstans. Detta hindrar dock inte mig i att bli kär i en massa snygga muggar ute i affärerna, och det händer ju att några råkar komma med hem med trots att det inte får plats några fler. =)
När vi var i Schweiz åkte jag dit igen och kom hem med tre nya muggar. Först kunde jag inte låta bli att köpa två av dessa som var på extrapris hos Starbucks. Riktigt sköna att hålla i och lagom volym för te eller en varm choklad.


Den andra (eller tredje) muggen jag köpte var denna Schweizermuggen.
Tyvärr lyckades jag inte fånga den intensivt röda färgen med min kamera men den tillsammans med den annorlunda formen fick mig att falla =)




Till sist tänkte jag visa lite andra snygga muggar som jag hittat på internet.
Först ut har vi denhär randiga skapelsen från duka som ingår i serien Blues. Sen kommer Den enkla och mycket stilfulla koppen från Nigella. Den sista kommer faktiskt från WWF. Man kan skriva på utsidan med krita. Och sen är det ju inte fel att stödja WWF när man ändå är igång. Tyvärr verkar den ha försvunnit från deras nätshop.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Koppar är så roligt att köpa! Jag gillar den svarta med fat mest. Och så den från WWF, dels för att den är fin, dels för att det är WWF!

Anonym sa...

Å, jag älskar muggar och koppar. Jag har hur många som helst i köksskåpen i alla de möjliga färger och modeller. Trots att jag har strängt köpförbud av denna vara, så kan jag inte låta blir!!!!
Mina favoriter i alla fall är mina stooora höganäsmuggar i cirrusgrå. Härliga att dricka ur :)

JULIEK sa...

Åååå jeg elsker kopper. Drikker te hele dagen så kopper får jeg aldrig nog av. Samler faktisk på den blues serien. Den er jættemysig : )

Anonym sa...

Dricker själv inte kaffe - mej gillar Starbuckskoppen! Sedan är ju Nigellla-serien också jättefin!