torsdag, november 23, 2006

Fotoramar

Något som jag tycker att det är riktigt roligt att inreda med är foton. Inte nödvändigtvis på familjemedlemmarna utan häldre lite annorlunda foton, något festfoto blandat med en lugn naturbild kan vara hur skoj som helst. Med det i åtanke var jag inne och letade efter julklappar på Umbra. De har en uppsjö av roliga produkter och bland dem en massa fotoramar.
Jag har plockat ut några av deras ramar som jag tycker är lite extra roliga från deras onlineshop.
Först ut kommer Lira, det finns flera som liknar denna men fanns inte lika beskrivande bilder på de. Denna har plats för fyra foton som hamnar i olika "nivåer"/olika avstånd från ögat. Rolig effekt =)







En annan av mina klara favoriter är ramen Matrix. Den har plats för tre foton som man kan vrida åt olika håll.






De två boxarna här nere är också lite roliga. Man kan ha foton i locket och foton, smycken eller liknande under. Den till vänster står på min inköpslista för julklappar =)

Om man vill vara ännu lite mer konstnärlig så kanske man gillar Elle. Skulle kunna tänka mig att ha olika enkla naturbilder i dessa.

PS. Vad tyckte ni om bänken i förra inlägget? Själv tycker jag att den var hur läcker som helst. Skulle vilja ha i mitt kök =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade boxarna..är lite av box/ask fantast../anna.a

Annika sa...

Hej Johan! Surfade in till dig av en slump! Trevlig blogg! Mysiga ideer! Snygg design!
Jag återkommer! Häslningar/Annika

Anonym sa...

Matrix ramen var ju underbar!!! Men då vill jag ha vackra svartvita foton i, det är så snyggt! :)

Anonym sa...

Halloj! Gillar oxå den svarta boxen :)
Men jag undrar lite, hur bor du då du inte kan julpynta? Ha en bra kväll//Z

Johan Nilsson sa...

Anna: Joo boxar är roligt =)

Annika: Kul att du hittat hit. skall undersöka din blogg snart =)

Johanna: Visst är den snygg =) Gillar den mer och mer när jag tittar på den =)

Zassi: Bor i tyskland i en våning så skulle visserligen kunna julpynta lite men ska åka härifrån den 10e dec så det känns lite skummt. Och hemma bor jag hos föräldrarna fram tills vi får vår nya lägenhet den första jan å då e ju julen över =/

Anonym sa...

Vilka snygga ramar du har hittat.
Blev nog lite extra förtjust i boxarna, dom var läckra!

Anonym sa...

Aha.. Då förstår jag varför du inte julpyntar :)

Anonym sa...

Hej Johan
ClipLine® är en ny typ av exponering system och går under begrepp som fotoramar- bildhållare- exponeringslist.

ClipLines nya sätt att elegant exponera och kunna byta bilder eller informationsblad innebär att du inte behöver ta ner något från väggen och att det blir enkelt att byta motiv. Modernt, modernistiskt och utan krångel, bara din fantasi sätter gränser!
Välkommen att besöka. Kanske en länk till ClipLine från din sida?

Hälsningar från en jorden runt seglare!
//Christer