måndag, november 20, 2006

Hantverk i skärgården

Jag har sett ett par otroligt snygga muggar med fat från tyska ASA här i Freiburg. Tyvärr kan jag ju inte hitta dem någonstans på nätet. Inte ens på ASAs hemsida =( Så tänkte att jag kunde skriva om lite svenskt hantverk från Stockholms skärgård i stället =)
Ernst Heissenberger heter en av mina bästa kompisars pappa och han är också keramiker.
Hans mest kända kollektion är " bruksting i blåvitt " som innehåller div skålar, karaffer och fat.
Personligen gillar jag mest hans stora skålar med blågrön saltglasyr. De är såå snygga =)
Om ni åker förbi Furusund i Stockholms skärgård någon gång rekomenderar jag ett besök i hans attelje =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg DU har! ja passa på att kolla in julmarknaden på Skansen, alla behöver lite extra julstämning!Är det okej om jag lägger till dej i min länklista?

Anonym sa...

Från en blogg till en annan...Underbart fin sida!
Återkommer mer än gärna !
Måste kika vidare på kattthekannan och kopparna var ju läckert!
mvh Snurran