lördag, november 11, 2006

Klocka i olika färger



Vi kom inte till så mycket inredningsaffärer när vi var ute på vår roadtripp som jag hade trott men såg i alla fall denhär klockan på ett café i Modena.
Väckarklockan kan glöda i tre olika färger eller vara snyggt vit. Den finns tex att köpa hos Geeks.com

När jag bläddrade runt lite på den sidan hittade jag en verklig digitalklocka.. Den visar tiden i binär kod.. alltså ettor och nollor.. man får själv addera ihop vilka lysdioder som lyser och på så sätt komma fram till vilken tid det är.. nu är klockan 13:59 å det borde ju bli 8+4+1 : 32+16+8+2+1 .... lite jobbigt när man vaknar mitt i natten kanske ??

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det hade nog inte jag klarat mitt i natten... Knappt på ljusa dan. Men snygg, är den och det är väl det primära...? ;-)