fredag, oktober 20, 2006

Te i höstmörkret

Såhär i slutet av oktober när mörkret och kylan börjar komma krypande finns det ju inte något bättre än att krypa ner i soffan med en riktigt stor badbalja fylld med tee.Hemma i Sverige har jag och Sofie fler tekannor än vad vi kan använda.
Bland våra favoriter finns våra Bodumkannor, speciellt Assam som är precis lagom när man är två och så är den väldigt lättdiskad. Själv är jag också förälskad i Höganäs tekanna.
Men något vi däremot har gått och letat efter länge är en värmare till den sista koppen som alltid står och blir kall i kannan.
Bodums Chambord och Loggia som vi sett tidigare har dock inte riktigt fallt oss i smaken men idag hittade vi två nya på Schafferer. En från bodum och en från tyska Jenaer glas. Vi kan dock inte riktigt avgöra vilken av dem som är snyggast. Men det lutar åt Jenaer.

Detta är Bistro från Bodum.












Och denna kommer från Jenaer.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var svårt, de är ju väldigt snygga båda två. Men kanske, kanske att den med de runda hålen är ett snäpp finare ändå! Vad kul att Du besöker min blogg så ofta. Det är kul med lite män som intresserar sig för design också! :-) Hur kommer det sig att ni var i Schweiz över dagen? Bor ni inte i Sverige? Har jag missat något? :-)

Anonym sa...

Nu fattar jag, ni läser tyska i Tyskland. Har inte läst det förut! Så kul!

Anonym sa...

Jag har en svart av den gamla ipodmodellen men tycker nog att den röda är riktigt snygg.

JULIEK sa...

Som jag redan har sagt er jag en stor te elsker. Har forstått det slik at både du och sofie også er det. Min store lycka er å mysa på høsten med en stor kopp te. Jag elsker alt som har med te å gjøre. Nær jag er i england kan jag gå i timer i teaffærer, det er lycka det. Så roligt at møte flere te elskere via bloggen : )