tisdag, oktober 17, 2006

Idag ska det ske!



Jo idag hade jag tänkt att komma igång med motionen igen.. Har gått och dragit på en benhinneinflamation väldigt länge och att jag dessutom flyttat till tyskland och därmed inte fått med mig alla träningssaker har gjort sitt för att det inte blitt något av det.
Men idag är det sol och igår kom dessutom den senaste prylen för att underlätta träningen.
Ganska skumt vad mycket grejor man vill ha för att göra något så enkelt som att springa igenterligen. Raddade upp alla grejor som jag har speciellt för detta endamål på golvet.



Om vi börjar nedifrån så kommer först mina skor som är extra dämpande och uppbyggda på insidan för att förhindra uppkomst av benhinneinflamation. Därefter har vi (väldigt sportiga) gröna gasbindor som är lite tjocka för att ge värme. Dessa ersätts eventuellt av de svarta grejorna på sidan som jag fick igår. Det är benvärmare i ett material som liknar de som våtdräkter är gjorda av. De är framställda för att förhindra och hjälpa till att få bort benhinneinflamationen. Sen åkte jag självklart iväg från mina gamla träningsbyxor så det fick bli ett par nya adidas. Självklart som alla andra sportgrejor som finns har de något flashigt namn som Climatsystem. Midjeväska för vatten och mp3-spelare som dessutom är fullproppad med reflexer kan ju inte skada.

Därefter har vi något som säkert är totalt onödigt men ruskigt roligt. Nämligen min nya Pulsklocka från Polar.
Denna leksak håller koll på hur länge jag befinner mig i olika pulszoner, varvtider(om man håller på med sånt) Om man väljer ett träningsmode så kan (tex intervall) ser den till att man springer i 5 min lugnt och sen 5 min högt tempo (beror på puls). Det går dessutom att köpa en extra sensor som håller reda på hastighet och sträcka. Detta kan man sen skicka till sin träningsdagbok på internet.
Sist men inte minst kommer mp3-spelaren vilket för mig är ett måste om jag inte har någon att springa med.
Nu återstår bara att se hur bra det går med träningen =)

Inga kommentarer: