tisdag, oktober 31, 2006

Butlers

Här kommer ännu ett inlägg om inredningsbutikerna i Freiburg. Denna gång är det Butlers tur.Butlers är en kedja i tyskland som liknar svenska Household eller Lagerhaus. De har rolig pasta, vin och inredningdetaljer för hela hemmet. Deras hemsida innehåller dock långt från hela sortimentet.

Här kommer ett litet utbud av deras jul-pynt som jag såg idag när jag var där.

Denhär lilla renen som är en ljusstake tyckte jag var riktigt roligt och fin, fast den gör sig ännu bättre i värkligheten.
De små tomteluvorna för vinflaskorna var riktigt lite roliga såhär inför jul. Ljuslyktorna har ett mönster i "sammet" och finns i flera olika färger. Till sist har vi denhär ljusstaken som man placerar på vinflaskan. Vet inte hur man ska lyckas hälla dock =)

Dethär medecinskåpet är väll inte helt nytt till designen men det första jag sett i bra kvalitet =)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert kitschig ren!

vero sa...

Renen och tomteluvorna skulle jag vilja ha! :)