torsdag, oktober 19, 2006

Seglarklocka Yachsman


Ja jag vet det blir mycket prylar nu men hittade denhär klockan också på Landfallnavigation.
Jag vet inte riktigt vad det är med klockor egenterligen, jag brukar nästan aldrig ha någon på mig men så fort jag går förbi en urmakare kan jag stå där och drömma.
Denhär seglarklockan från Suunto har det mesta som alla andra sportklockor har, alltså stoppur, flera alarm m.m. men den har också kompass, barometer och seglar timer då man ska segla matchrace.
Priset är som vanligt en ganska avskräckande faktor, denna gång $349 på rea på Landfallnavigation. Suunto har flera återförsäljare i Sverige men har inte hittat vad den kostar hos dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, kan relatera till det. Står gärna och tittar på olika klockor jag gillar i affärerna,men min egen klocka, som jag tycker mycket om, ligger oftast hemma. Vill jag veta vad klockan är ser jag på mobilen.