torsdag, oktober 19, 2006

Kul nyckelring



Efter att ha blivit uppvuxen på Väddö i norra Sthlm skärgård och varit ute och seglat varje år sen jag föddes så har jag sett många många olika nyckelringar som ska rädda nycklarna om de ramlar i. Oftast är det stora och klumpiga flytblock som jag aldrig skulle kunna tänka mig att sätta på min redan stora nyckelknippa.



Men när jag satt och tittade på Landfallnavigation hittade jag denna kluriga sak. När man tappar nycklarna i vattnet så aktiveras en gaspatron som blåser upp en 47 cm lång orange stav som för med sig nycklarna till ytan. Den sticker också upp en bit ur vattnet vilket faktiskt gör det möjligt att se den i lite sjö till skilnad från många andra flytanordningar.

Jag har iofs. aldrig tappat mina nycklar men de kanske bara är en tidsfråga, för jag har badat med dem och plånboken några ggr och tappat mobilen en gång (vilket medförde att bada i 9 gradigt vatten)


Nyckelringen blir din för $6,99 på Lanfallnavigation.

Inga kommentarer: