söndag, oktober 22, 2006

En eftermiddag i Basel

Har skrivit det förut men en sak som är riktigt roligt med att vara här nere är att det är så nära till allt. Idag har vi varit en sväng till Basel som är den närmaste staden i Schweiz. Vi hittade mycket skojiga butiker och tiden räckte inte till att besöka allt så det blir nog en liten sväng till nån gång. Det ligger ju trots allt bara ca en timme bort.

Den första butiken vi hittade var fylld med ljus i fler former än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Titta bara på dethära bordet, det skulle lika gärna kunna vara ett grönsaksstånd på marknaden.

Men jag gillade även dehär lyktorna.


Alla hade ett pris som motsvarar ungefär 500-700 kr.


Nästa affär som vi kom in på hette Interio, de hade börjat julpynta för fullt men det fanns även mycket annat skoj. Till mina favoriter hör denhär shakern. Tyvärr kostade den lite för mycket för min studentplånbok =(














Däremot följde stenen med texten Enjoy med oss hem, dock en mörk version av den.











En annan rolig sak som fick följa med var denhär blå glasskålen med det sandblästrade mönstret. Den blå ljuslyktan har vi tidigare köpt på Butlers här i Freiburg.




I en exklusiv porslinsaffär hittade jag dehär två serviserna.

Denhär från Dibbern som jag tyckte var lite läcker. Priset är dock lite avskräckande.
Tekannan : 950 kr
Tekopp : 350 kr/st
och tallrikarna mellan 150 - 450 kr/st.











Denhär kommer från Bernard men här fanns det ingen prisuppgift. Hurvida det är betryggande eller oroande vet jag inte =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillaar det övre av de svartvita porslinet, skirt och fint.

JULIEK sa...

Å så mange flotte bilder. Trodde først det var grønnsaker den øverste bilden : ) Sånne stener med tekst er ju bare jættefine.

Johan Nilsson sa...

Det var en kul eftermiddag i Basel =)
Cleo: Joo jag gillar nog också det bäst.
Juli: Det var helt otroligt vad de kunde hitta på.. fanns hela smörgåsbord med kaffe och mackor å allt möjligt =)

Anonym sa...

Hej Johan! Kul att du gillade min lampa :o) Väldigt fint porslin du visade. Skulle vilja ha de med träden på.