torsdag, oktober 19, 2006

Härligt hantverk

Lilla Norrtälje där jag gick gymnasiet har en väldigt rolig inredningsbutik som heter AKEBA.
De 3 våningarna i huset domineras av handgjorda svenska möbler som man bara vill ha. Ett exempel är tidskriftsstället här till höger är ett exempel.
Tyvärr kostar möblerna där efter och för min del hämtar jag bara insperation för framtiden eller om jag gör det jag vill ha själv =)
På nedre planet finns det även mycket moderna skärgårdsinspererade mindre hantverk samt porslin och liknande.
Tänkte försöka skriva lite om lite inredningsaffärer här nere i Tyskland under kommande tiden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg. Ser att du inte hållt på så länge du heller. Lite impad över att du lyckats få till det där med kategorier.. jag har inte fixat det riktigt.

JULIEK sa...

Hei. Tack for trevlig kommentar på min blogg : )

vero sa...

Hej Johan! Kul att se en inredningsblogg gjord av en kille. Jag återkommer gärna. Ska bli intressant att se din synvinkel på saker och ting.

Johan Nilsson sa...

vad kul att så många kommenterade dethär inlägget =)

Purple: Det är inte så knepigt. Jag har blogger beta och då får man det om man vill. Ska tyderligen komma innom kort till vanliga blogger.

Vero : Kul att du tycker så .. letade länge efter någon kille som hade en blogg som passade mig men hittade ingen så gjorde min egna =)

Anonym sa...

Jag tar och länkar till Dig, ok? :-)