fredag, januari 05, 2007

Duschförhänge

Ikväll har jag varit riktigt pysslig!
Jag har nämligen knåpat ihop ett duschförhänge till nya lägenheten. Då både jag och Sofie gillar segling och allmänt sjöliv så föll vi för barngardinerna Atoll Segel från ikea. Men att ha dem som gardiner kanske inte skulle se så snyggt ut så vi kom på att man kunde ha dem som duschförhänge i stället. Jag menar, de är ju gjorda i segeltyg och ser man bara till att de inte är fuktiga hela tiden så borde de klara sig.

Så ikväll satte jag mig med symaskinen för att sammanfoga de båda delarna och jag måste säga att jag är ganska nöjd med resultatet =) Ursäkta om det är lite dåliga bilder.





8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jädrar vad du pysslar! Smart idé :)

Tankevågor sa...

Fyndigt! det blir säkert inga problem om ni ser till att det torkar mellan varven.

Anonym sa...

Vilken kul idé att göra gardiner som ser ut som segel.

Anonym sa...

Jag är imponerad!!
Både över uppfinningsrikedomen, och sykunnandet - blev ju hur bra som helst!!

Anonym sa...

Vad kul, verkligen påhittigt! Ibland måste man pröva sina vingar och det blev ju ett jättebra resultat!

Anonym sa...

Du är så grymt cool vet du det - du vinner - skitbra jobbat!

Anonym sa...

Imonerad, det är jättesnyggt!!
Thea
theasrum.blogg.se

Katarina sa...

Vilket bra tips, det ska jag definitivt ha i bakhuvudet när jag planerar duschen på landet!